Manažér kvality
Kurz akreditovaný Ministerstvom školstva SR
CIEĽ
- Osvojiť si systémový a procesný prístup manažérstva kvality, pripraviť sa na prácu manažéra kvality v organizácii tak, aby boli splnené požadované kritériá.
- Získať odbornú spôsobilosť na výkon odbornej kvalifikácie manažér/ka kvality – všeobecné
zameranie + špecializácia na zdravotnícke a sociálne služby. - Osvojiť si metódy benchmarkingu ako nástroja pre učenie sa z najlepších skúseností.
- Pripraviť sa na preukazovanie zabezpečenia kvality sociálnych služieb.
KURZ JE URČENÝ
- vrcholovému a strednému manažmentu sociálnych a zdravotníckych zariadení
- všetkým, ktorých poslaním bude v organizáciách navrhnúť, vytvoriť a zlepšovať kvalitu
Profil absolventa
Celková charakteristika absolventa:
Absolvent kurzu – bude pripravený na prácu s ľuďmi, ktorých zdravotný stav a/alebo sociálna situácia vyžadujú poskytovanie opatrovateľských a ošetrovateľských služieb. Príprava je založená na aktívnom získavaní vedomostí, zručností z oblasti riadenia kvality, ktoré absolvent využíva v priamom, alebo nepriamom styku s klientom spôsobom, ktorý umožňuje klientovi využívať jeho zachované schopnosti a samostatnosť. Absolventi kurzu získajú poznatky a praktické zručnosti v implementácii, kontrole a zlepšovaní systému manažérstva kvality špecificky orientovaného na opatrovanie a ošetrovanie klientov a to na podkladoch medzinárodných noriem ISO 9001.2000 a modelu výnimočnosti EFQM so špecifickými požiadavkami na procesy: ošetrovateľský, opatrovateľský, terapeutický, rehabilitačný, bývania a chráneného bývania, sociálneho poradenstva, pracovnej terapie a i.
Absolventi rekvalifikačného kurzu získajú odborné zručnosti:
- pracovať s nástrojmi zabezpečovania kvality
- pracovať s nástrojmi merania kvality sociálnych a zdravotníckych výkonov
- pracovať s dotazníkmi spokojnosti klientov a zainteresovaných strán
- pracovať s riadenou dokumentáciou, verifikačnými a validačnými nástrojmi kvality
- pracovať so zlepšovateľskými projektmi
TÉMATICKÉ BLOKY REKVALIFIKAČNÉHO KURZU:
- Manažérstvo kvality
- Systémy manažérstva kvality
- Dokumentácia systému manažérstva kvality
- Skupinová práca
- Hodnotenie systémov manažérstva kvality
- Podklady zlepšovania kvality
- Procesné riadenie
- Zber a analýzy údajov, štatistické metódy
- Rozhodovanie na základe faktov
- Základy Total Quality Management (TQM)
- Príručka kvality
- Kvalifikácia a spokojnosť pracovníkov
- Manažérstvo procesu, návrhu a vývoja
- Nakupovanie a uzatváranie zmlúv
- Kontrola, skúšanie a metrológia
- Riadenie nezhody
- Právne a predpisové aspekty
SPÔSOB UKONČENIA
Po absolvovaní všetkých sústredení, zvládnutí písomného testu, ústneho pohovoru a úspešnou obhajobou záverečnej práce získajú úspešní absolventi osvedčenie o získanom vzdelaní s celoštátnou platnosťou, ktoré je podkladom pre získanie národného a európskeho certifikátu Manažéra kvality.
METÓDY
Prednášky, samostatná práca, panelové diskusie – teoretická príprava a praktický tréning sú vedené metódou prednášok, cvičení, workshopov v spolupráci s jednotlivými lektormi - pracovníkmi poradenských a konzultačných firiem, diskusie a porovnávania príkladov z praxe so špecifikáciou na sociálne a zdravotnícke služby, ako aj verejno - podnikateľský charakter služieb.
CELKOVÝ ROZSAH VZDELÁVACEJ AKTIVITY
Celkový počet 180 hodín je rozdelený zvlášť pre teoretickú i praktickú časť výučby.
Teoretická časť vzdelávania sa ukončuje písomným testom; praktická časť sa ukončuje obhajobou písomnej práce na základe konkrétneho zadania témy z teoretickej časti výučby.