Poradenstvo pre kvalitu
Podmienky kvality v sociálnych službách
podľa prílohy č. 2
zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách
SME STÁLE O KROK VPREDU - BUĎTE S NAMI AJ VY
Aj v roku 2020 pokračujeme v spracovávaní postupov pre implementáciu podmienok kvality v sociálnych službách.
Na základe našich spoločných skúseností sme rozčlenili spracovania na niekoľko typov a to aj pre jasle, denné stacionáre alebo opatrovateľskú službu v domácnosti. Stále zostávajú k dispozícii novo validované spracovania pre veľkých poskytovateľov s kombinovanými službami či pre rôznorodé zariadenia obcí a miest bez právnej subjektivity. Taktiež sme validovali a spresnili spracovanie pre procesný prístup a všetky formy supervízie.
Nezabúdame ani na malé neziskové organizácie, občianske združenia a cirkevné organizácie.
V minulom roku sme taktiež upravili procesy, interné postupy a smernice.
V tomto roku sa zvyšuje požiadavka nielen na implementáciu podmienok kvality ale aj na zabezpečenie kontinuálneho poradenstva, metodické dni, supervíziu, skríning kvality a tiež stúpajú aj vaše požiadvky na zabezpečenie externého manažéra kvality.
Naša práca pre vás sa odohráva v rodine viac než 230 našich klientov, ktorí pozostávajú z poskytovateľov sociálnych služieb vyšších územných celkov, miest a obcí, neziskových organizácií, občianskych združení a účelových zariadení cirkví.
Najžiadanejšou aplikáciou podmienok kvality u stredných a väčších poskytovateľov bol PROCESNÝ PRÍSTUP. Aké sú výhody tohto variantu oproti klasickej verziiokrem toho , že procesný prístup je moderný a ide s duchom doby?
- Prax ukázala, že poskytovatelia, ktorí majú zavedený procesný prístup sa omnoho ľahšie a efektívnejšie vyrovnávajú s neustálymi zmenami.
- Prax ukázala, že procesný prístup viac motivuje k inováciám, hľadaniam a objavovaniam nových riešení a systémovejšie pristupuje ku kontinuálnemu zlepšovaniu kvality služieb ako klasický prístup.
- Spracovanie vieme pre Vás nastaviť tak, že si vytvoríte veľmi dobré predpoklady na pohodlný nábeh na systém manažérstva kvality (ISO 9001:2015) alebo model EFQM či model CAF v budúcnosti. Tento prístup je ideálny pre tých poskytovateľov, ktorý síce dnes ešte váhajú s priamym zavedením týchto modelov, ale radi by ich mali v budúcnosti, pričom dnes uprednostňujú to, čo ich najviac "tlačí", teda podmienky kvality.
- Ak sa potom v budúcnosti rozhodnete implementovať tieto modely s nami, cena bude neporovnateľne nižšia.
Konverzia "klasiky" na "procesy" je relatívne jednoduchá a bez experimentovania.
Aj v roku 2020 zostal k dispozícii štandardizovaný balík procesov, ktoré sú vypracované špeciálne pre podmienky kvality. Taktiež sme štandardizovali odporúčané formy a obsahy smerníc ako je Organizačný poriadok, Prevádzkový poriadok, Domáci poriadok, Smernicu pre vybavovanie sťažností, Smernicu o daroch, Smernicu k riadenej dokumentácii, Smernicu k informačnej stratégii, Zásady implementácie ľudských práv a slobôd a celý rad ustanovení v ďalších smerniciach, ktoré sú pre riadenie podmienok kvality nevyhnutné, alebo aspoň odporúčané. K dispozícii je tak ucelený systém, ktorý je možné používať samostatne, alebo ho pohodlne spojiť s požiadavkami normy STN EN ISO 9000 nn, modelom CAF alebo EFQM.
Taktiež sme upravili celý rad doplnkových a voliteľných modulov, ktoré síce nie sú pre plnenie podmienok kvality nevyhnutné, ale podstatnou mierou vylepšujú riadenie kvality. Dnes sú u našich klientov známe aj ako "Metodické príručky". Sú to najmä
- Metodická príručka opatrovateľského modelu s dokumentáciou pre vedenie záznamov z opatrovania
- Metodická príručka ošetrovateľského procesu v sociálnych službách
- Metodická príručka pre riadenie rizík v sociálnych službách
- Metodická príručka individuálneho plánovania s programom sociálnej rehabilitácie
Ceny implementácií a balíčkov sa v roku 2020 zmenili len o výšku DPH, nakoľko sa naša firma stala platcom DPH.
Zostaňte s nami.